Hej på alla fina ni som kikar in här daligen trots min KASSA uppdatering. Har sagt flera gånger att jag inte tänker skriva om att jag ätit köttbullar och makaroner till middag, då kan jag lika gärna låta bli att uppdatera. Men nu har det varit så att jag känt mig ganska kluven den senaste veckan. Jag har det bra, äter god mat (ALL mat har gått ner i min mage), men vissa saker här borta får mig att tvivla på hur länge jag faktiskt vill, eller ska nog mer säga, klarar av att stanna just här var jag är. Finns endel saker som påverkar mig rätt mycket mentalt och jag känner inte riktigt att det var så jag ville ha det när jag kom hit. Klart saker kanske aldrig blir som man föreställt sig, men endel saker tycker inte jag är okej. Ni måste förstå att det är svårt för mig att skriva rätt upp och ner vad jag menar, men nu vet ni i alla fall att det snurrar lite gran i min skalle. Det i kombination av mitt pool-häng har gjort att jag känt att jag inte haft något vettigt att skriva om, ingen lust över huvutaget! Men lugna er nu om ni tror att jag är på väg tillbaka igen, för så är inte fallet (ännu)!
 
Två veckor JUST NU, för att vara exakt, har jag spenderat i detta land och fler hoppas jag inerligt att det blir. Men i så fall ska mitt mentala hålla huvudet högt för annars orkar jag inte befinna mig här, tyvärr. Om så fallet är beger jag mig mycket troligt till min pappa uppe i Oklahoma, ovanför Texas. Där är levnadsförhållandena lite anorlunda, men jobb är garanterat för min del. Finns College nära in till och lättare för mig att komma ut och träffa människor i min egen ålder. Gångavstånd till flera saker och jag blir inte lika hemma-bunden. Träffar dock inte lika många från familjen, men kanske lär känna fler nya människor? 
 
Vilket som, har jag INTE bestämt mig för vad och hur jag ska göra, men den närmsta månaden kommer jag definitivt att befinna mig här i Port Charlotte hos min farmor, eventuellt längre om jag fixar det! 
 
 
Nu vet ni hur jag känner. Till något helt annat. I går var jag med min farmor och fixade naglarna. Ni som känner mig vet ju att jag grejar på rätt mycket med mina egna och älskar det. Här kan jag ju inte riktigt klaga på priset, mer än dubbelt så dyrt i sverige. Farmor går vanligtvis för att få hjälp med fötterna då hon inte riktigt kan böja sig ner. Jag provade även den behandlinge hon gör och så klart fick jag också mina händer fixade. Jag sätter Shellac på mina egna naglar då de redan är så starka. Jag älskar det, det håller längre och stärker nagel. Dock går det inte att ta bort lika enkelt som vanlig lack, men du kan göra det hemma. Jag har där emot redan bokat in nästa tid då jag blev så nöjd och tycker priset är toppen! 
 
Tackar för mig för denna gång. Undrar ni över någonting, hör av er! Kraaam
 
 

Förra helgen hade min äldsta kusin Charlie spelning med sitt band på typ en marknad elle någon typ av liten gatu-festival. Jag och min faster höll varandra sällskap under den dagen och kan säga att värmen var nästan outhärlig. 
 
 
 

3 kommentarer

Lillebror

29 Aug 2014 06:43

Du är en stark person och det har jag lärt mig genom åren, håll ut ett tag och försök fokusera på allt positivt, jag saknar dig syster, sköt om dig och hälsa alla! Önskar att jag kunde vara där med dig ❤️

Annika Hedman

29 Aug 2014 08:41

Har längtat efter att höra av Dig, men förstår också det svåra i att finnas i en vardag som inte är ens egen och inte känna sig helt hemma... Vi tänker ofta på dig och skickar många styrkekramar till dig just nu!

Lova

29 Aug 2014 08:51

Ania, älskling!
Det kommer bli så mycket bättre, du behöver nog hitta en ytterligare sysselsättning för att känna att din tid är av värde. Hälsa på pappa, se dig omkring, läs en kurs eller gå med i någon förening.
Du vet att allt löser sig, du har varit ny i en stad flera gånger, även fast denna gång är lite annorlunda. Din sociala kompetens och ödmjukhet kommer att ta dig långt, även i USA.

Puss och kram mitt hjärta, jag älskar och saknar dig!

Kommentera

Publiceras ej