Igår var det Labor Day och den spenderade jag och familjen här hemma i polen följt av grillat och annat gott innan regnet sen öste ner. Fick frågan tidigare om det regnar mycket här, jag vill väll säga nej, inte än så länge, men enligt farmor så regnar det vanligt vis en gång om dagen nästan, om så två minuter eller 5 timmar. Dock har ju jag nu bara varit här under en del av den varmaste tiden på året, så det kan nog förklara varför det inte regnat så mycket. Åska och oväder (BLIXTAR) är vardag för de som lever här, för mig har det väll känts lite mer i magen när solen inte längre lyst.
 
Annars, har egentligen inte så mycket nytt att berätta för er. Min vardag är rätt mycket den samma, förutom att vi idag åkte till postkontoret för att skicka min valröst med posten, så är vi mycket hemma. Är för att vara ärlig, lite leds på polen, i alla fall när det kommer till att hänga där helt själv. Jag och min (ännu inte älskade) Mac, spenderar rätt mycket tid till sammans. Jag följer bland annat vart enda program av idol, som vanligt, fast jag inte befinner mig hemma i sverige. Försökte mig även på den populära serien Orange is the new black idagett avsnitt har verkligen inte fångat mig kan jag säga. Har ibland lite svårt för när man blandar in humor i alltihopa. Varför? Jag har igen aning. Lovar er "orange is the new black-älskare" att jag inte ska ge upp tittandet ännu. Måste ju fördriva tiden med något! 
 
Känns så himla tråkigt att berätta för er att jag som egentligen inte gör någonting speciellt, rent ut sagt, jag gör i princip ingenting. Men det är lite det som kan vara baksidan när man ska bo på ett ställe en längre tid (allt mer än två veckor) där man bara känner sin familj, man gör inte så mycket, man kan inte göra så mycket, man är beroende av de man bor hos. Jag kommer troligtvis se mindre av USA här på hela min vistelse än någon som reser hit i två veckor, för då är ofta varenda dag uppstyrd med aktiviteter och sevärdheter. Likadant har det varit när jag varit på Island i två månder, "Ååh, idu får spendera hela sommaren på island, fuskigt!". Men bara för att jag varit där hela sommaren betyder det inte att jag sett hela Island. Turister som reser till Island i en vecka ser mer av landet än många som lever där. När jag åkt dit har jag levt där. Man blir rätt bunden till de man bor hos när man själv inte har ett socialt nätverk som öppnar dörrarna för en. 
 
Hur som, jag börjar redan ledsna på denna vardag, och känner ganska stark att jag måste göra någonting åt den. Körkort har jag varit inne på, och det är verkligen någonting jag behöver här för att kunna skaffa mig min egna vardag, så som jobb och liknande. Men med tanke på hur vissa saker här fått mig att må, känner jag ganska starkt innom mig att jag inte vill binda mig till någonting just här. Att flyga till min pappa inom en månad börjar kännas mer och mer lockande då jag inte alls är bunden till huset utan bil. Måste bara våga droppa den tanken här borta innan jag kan bestämma någonting... Jag återkommer, vi ses! 
 
 
 
(Nu regnar det ute!)

1 kommentarer

Lillebror

03 Sep 2014 14:09

Lycka till med dina val, och gör det som känns bäst! Stöttar dig till 100% från andra sidan jorden, hälsa farmor med en stor kram, och säg att jag längtar efter att få träffa henne! Sköt om dig syrran❤️

Kommentera

Publiceras ej