Sovit min andra natt i Umeå och efter en hektiskt dag inne i stan igår tänker jag bara ta det lugnt här ute i Holmsund idag. Blir middag här ute hos familjen Orre/Orrebo min sista kväll i Sverige. I morgon lyfter mitt plan från Umeå innan tio tiden och vid fyra lämnar jag Stockholm om allt går som det ska. Tio timmar direktflygning från Arlanda till Fort Lauderdale gör att jag landar runt åtta tiden på kvällen var min farmor och farfar möter upp mig. Hur kommer det att kännas tänker jag många gånger, men tror inte ännu jag insett att jag ikväll sover min sista natt i Sverige innan mötet med min familj. Antar att den tio timmar långa flygresan kommer kännas som en evighet och tankarna lär inte vara få. Förhoppningsvis kan jag sova och eller lyssna ljudbok för att fördriva tiden, men det är inte säkert det ens är möjligt om tankarna är många. Får ta tre djupa andetag om känslorna inom mig kokar upp, och för en stund försöka fokusera på annat. 
 
Jag återkommer, nu ska jag spendera lite tid med lilla Astrid som haft sin första skoldag idag! 
 
 
 
funderingar, inför USA, tankar,

Kommentera

Publiceras ej