Hej på er! Idag var början på en ny vecka och här började alla skolan precis som många hemma i Sverige. Klev upp strax innan sex i morse för att fotografera Mandy då hon bad mig göra det, sen gick jag tillbaka till sängen och sov vidare. Tog plats ute vid polen idag innan tio för att inte dö av värme, men det är svårt. När man är inne är det inga problem, då kan jag nästan tycka att det är kallt ibland. Men när du sen går utanför dörren känns det verkligen som att kliva in i en ångbastu, jag kan verkligen inte beskriva det på ett bättre sätt. Luften är så tung och varm och det känns som om du knappt får syre i lungorna... 
 
Jag och farmor tog en tur med bilen idag då vi hade lite ärenden att göra. Åkte ner till stranden för att äta lunch på en restaurang där min kusin jobbar. När det blir säsong i Oktober finns det chans att jag också kan får jobba där, om så är fallet känns det bara bra att få slappa i två månader. Känner att jag behöver vila upp mig, samla på mig enerig och få tillbaka lusten att göra saker. Jag, polen och solen lär hänga en hel del fram över och det känns faktiskt inte så fel. 
 
Farmor ville visa mig stranden idag, så vi parkerade och tänkte gå och doppa fötterna i vattnet. Vi kom inte ens halvvägs ner på den där stranden innan jag trodde jag skulle avlida. Sanden var BRÄNNHET och jag kunde knappt tänka klart när vi väl vände tillbaka till bilen... och ja alla där hemma, JAG DRICKER VATTEN I MASSOR! Här har alla sitt egan speciella plastglas som håller kallt rätt så länge, även ute. Ska visa er det någong gång. På tal om eget glas, så fick jag en egen badhanduk idag, wooow tänker alla. Men som farmor sa, alla barnbarnen har sin egna, så du måste också ha en. Känner mig bortskämmd! ;) 
 
Till alla er där hemma som kanske vill att jag ska uppdatera mera, det är lite svårt när tidsskillnaden är så stor. Eller  det är snarare jag som tycker det är jobbigt. Som nu, klockan är snart åtta på kvällen, men hemma i Sverige är klockan närmare två på natten och varenda kotte ligger nog och sover... Ska försöka uppdatera oftare. Jag lovar... 
 
Men men, det var allt för mig just nu. Undrar ni över någonting, lämna då gärna en kommentar, så mycket lättare att svara på frågor än att bara skriva. Vi ses!
 
(Mobilbilder) Idag när vi tittade på stranden.
Maten jag åt idag. Kommer aldrig bli van vid att maten serveras med Chips. För mig äter man chips en fredag- eller lödragkväll med dipp. Nä men här är chips och dipp lunch typ? Galet... 
Farmor och Mandy i poolen igår.
(mobilbild)
Fotat på sidan av deras hus.
 
 
 

2 kommentarer

Anonym

19 Aug 2014 22:55

Vilken del av Florida bor du alltså vad heter stadsdelen?

Sara N

20 Aug 2014 15:25

Gud så mysigt det ser ut! Hoppas du trivs där! :D

Kommentera

Publiceras ej