Veckan i Umeå har rullat iväg, i morgon är de redan fredag. Jobb väntar som vanligt i helgen och lika så kyrkan på söndag.

Att vara tillbaka i Umeå ger mig en hel del blandade känslor i kroppen. Ena stunden vill jag bara försvinna samtidigt som jag nästa stund bara njuter av att vara "hemma" igen, för mig själv. Bara jag som dricker av juicen i skåpet och skinkan är heller inte slut om inte jag ätit upp den. Ganska skönt och bo ensam ibland. Bortsett från de innebär Umeå för mig vardag, massa måsten och ett rullande schema varje dag. Så fort jag får lov åker jag här ifrån för att hälsa på familjen och jag hinner aldrig känna att Umeå ger mig lugn.
Jag längtar så innerligt på att skolan ska vara slut, att gymnasietiden ska vara slut och att jag får göra de jag vill för ett tag. Bara göra de som Ania känner för en stund.


Jag och Astrid lagade mat här om dagen. Super gott var de!

Kommentera

Publiceras ej