17onde Juni idag, Islands nationaldag.

Var riktigt trött i morse när jag skulle upp för att fara och jobba. Vi var flera som jobbade idag och efter TVÅ timmar var vi klara. Nästan jobbigt kan jag tycka att åka hela vägen ut dit till gården för att bara jobba en kort stund, men antar att jag inte ska klaga, kommer komma långa dagar då vi har massor att göra!

På eftermiddagen for jag och Gislina m.fl. ner på stan. Massor med folk över allt och efter att barnen fått sitt sockervadd promenerade vi bort till HOF och satte oss på uteserveringen vid vattnet för en kopp kaffe. Solen sken och jag bara njöt av att sitta och titta på utsikten.  

Här på Island tycker jag nästan att vart man än vänder sig så känns det som om man står och tittar på en enorm tavla av landskap. Svårt att förklara, men först möts man av vad det nu än är, en gata, hus, vägar eller vad som, och bakom de kommer vackra Enorma fjäll och fantastiska vyer. Känslan är så härlig, Island är så vackert, och jag trivs verkligen här! 

 
 

 

 

Kommentera

Publiceras ej