Hej igen här. Precis som jag skrev i förra inlägget så skulle jag inte ha klagat på att vi bara fick jobba två timmar den dagen. Dem två senaste dagarna har varit 12- och 13-timmar långa. Har börjat vid nio tiden och slutat 21-22 då jag fått vänta och tagit emot gästerna på gården.

 På dagarna byter vi sängkläder och städar rum, tvättar och ordnar dagsplaner, springer över till äggen för att granska och packa dem närmare femtusen äggen som kommer dagligen. Det finnas att göra en hel del där! Men trotts att dem här senaste dagarna varit långa så har det ändå varit riktigt roligt att ta emot gästerna på kvällarna. Tiden går lite långsamt när man får vänta på att dem kommer, men tvätten ordnar inte sig själv och det finns alltid någonting man kan komma på att göra!

Castor min fina vän har varit helt galen när jag kommit hem på kvällarna och har varit borta hela dagen. Så idag tog vi oss ut till ”hundgården” som jag nu kallar den (kommer inte ihåg vad den heter på Isländska…), för att låta Castor springa av sig. Förstår inte, han får aldrig nog. Jag har både sprungit och kastat den där bollen åt han så många gånger att jag är helt slut. Magga har bara skrattat när jag sprungit som en galning, vänt riktning och sprungit igen, bara för att få hunden att springa av sig. Finns så mycket liv i den där hunden!

Imorgon väntar dags-och kvällspass igen för min del, så vi får se när jag kikar in här igen.
På återseende, Ha det så bra! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej