Staplat kuddar upp efter väggen bakom ryggen på mig, för att försöka sitta så skönt som möjligt i sängen med datorn i knät. Tankarna snurrar i huvudet på mig just nu och jag hoppar från de ena till de andra. Snart har halva min tid på Island gått, (vart flög tiden iväg?), efter sommaren börjar jag sista året på gymnasiet, mest troligt även mitt sista år i Umeå (känns skrämmande, vill inte lämna alla).

Vart ska jag sen ta vägen? Jag vill så mycket. Jag vill resa, resa jorden runt. Afrika, Tyskland, England, Italien, USA, Australien, jaa, över allt. Jag vill se saker, träffa på nya människor och uppleva annan kultur. Volontärarbete, tågluffa, vandring… ja det finns så mycket jag vill göra. Men sen då, vart ska jag bo? Vad kommer jag att jobba med? Jag vill testa på massor innan jag bestämmer mig för mitt livs yrke. Kanske är det som jag alltid velat bli inte något jag alls kommer jobba med? Vem vet? Ja inte då jag!


Ibland önska jag att jag kunde se i framtiden och se vart jag står om tio år? Har jag dött i en bilolycka eller har jag åtta barn med fem olika pappor? Bor jag i en koja i skogen eller i ett stort fint lyxhus?... Antar att jag bara får vänta och se... men är så nyfiken!

 

 

Kommentera

Publiceras ej