Hej på er! Sitter ihopkrupen i min säng hemma hos Gislina. Mamma och Saga for med bussen kvart i elva idag. Det känns så tomt här, ingen Saga som kommer in på rummet och myser med mig framför en film eller ger mig pussar och kramar konstant nästan… Men efter min vistelse här på Island blir det en tur hem till Kiruna, och det är drygt två veckor bort, så det kommer gå bra!

Annars börjar jag jobba igen i morgon. Har varit ledig nu i fyra dagar den sista helgen som mamma och Saga var här. Vi har hunnit med massor och trotts att vi inte gjort några längre färder så har ingen dag har varit lämnad till att bara göra ingenting. Middag hos den ena efter den andra och om inte, så funkar det ju såklart att bjuda på fika vid tolv eller tre... Så mycket ätande har det blivit… men sååå trevligt ändå!

 

Här kommer ett hopkok av bilder från Island!

 

Den här personen har en speciell plats i inom mig. 
 
Vi tog en tur till en park (stor trädgård) en dag för fika på ett trevligt café och en härlig promenad bland alla det olika växterna som finns där. 
Saga och hennes favoritkompisar, Tingeling och Vinterlilja. 
 
Jag fick också vara med på en bild. 
 
Mamma tog såklart och ställde upp Sagas vänner bland blommorna för ett eget foto. (Jag passade såklart också på att fota!)
 
Akureyri.
 
Vi tog en tur till plattsen var min gammel- mormor och morfar vilar. Min gammelmormor hann jag träffa innan hon lämnade oss och var även med på hennes begravning 2005, men minns att jag inte kände samma sorg som många andra runt ikring mig den dagen.. var så liten när jag träffade henne och minns tyvärr henne inte så väl...
 
I fredags hade vi en mindre släktträff i sommarstugan. Mommos två yngre systrar var där med sina barn och barnbarn (nästan alla av dom). Vi åt gott och hade en mycket trevlig stund!
 
Det sjöngs och spelades härlig musik, lite tråkigt att man inte kunde sjunga med speciellt mycket då alla utom en låt (Ja jag räknade..haha) sjöngs på Isländska..Men språket värmer inom mig så jag satt mest bara och njöt av trevligt sällskap!
 
Några barnvisor blev det också och trotts att Saga inte förstår ett enda ord satt hon glatt med och försökte sjunga..
 
Mamma och hennes bästa kusiner som hon är uppvuxen med. Hugrún, Ásta och Lára. Alla har varsin mamma av systrarna Benediktsdottir. 
 
Utsikten från sommarstugan är inte att klaga på..
 
Saga Björk och Júnía Sól, (dem andra två där bakom har jag ingen aning om vem dom är, vi stötte på dem nere i stan..)
 
Lunch nere på stan med en del av släkten på mommos tvillingsysters sida. 
 
Här har ni tvillingsystrarna för "några" år sedan..  (ska jag vara ärlig, så vet jag inte alls vem som är vem..) Men den ena av dom är min mommo Helga och den andra hennes syster Margret (alltid kallad Magga). 
 
Igår kväll var kvällssolen fantastisk!
 
 
Vi ses allihopa!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej