Hej på er. Mina dagar här borta börjar faktiskt rulla på bättre nu när jag äntligen har någonting att göra vissa dagar. Jag har nämligen börjat jobba på Pizza Hut. Trots att jag bara har fyra veckor kvar här så gick det jätte bra att jobba en kortare period. Gör det mest för att ha en sysselsättning men erfarenhet hakar ju även med på köpet. Är schemalagd 4-6 timmar ungefär fyra dagar i veckan. Ska mestadels servera men börjar med att värma upp i drive thrun, språket är det som är krångligast. Här har som alla en Country dialekt och ibland låter det som om folk har en stor potatis i munnen när de pratar eller något, för jag höra inte vad de säger! Plus tempot vissa har, ni kan tänka mig stå där som ett frågetecken. Men i dag gick det faktiskt bra och jag skötte det mesta på egen hand i luckan. Är ledig i morgon och lika så pappa, så vi ska försöka hitta på någonting. 

Tiden kommer gå fort nu, och det är mindre än 30 dagar tills jag är på svensk mark igen. Jag längtar verkligen! 
 
För er som inte vet så befinner jag mig i Durant i Oklahoma mer inåt i "landet" USA. En bit från Florida som ni ser nere i högra hörnet, "udden". 
 
Inte den här Pizza Hut jag jobbar på, men kunde inte hitta någon bild på google på stället jag jobbar på.  (Lånad bild) 
 
Jobb, Oklahoma, USA,

Kommentera

Publiceras ej