Idag börjar nedräkningen, om exakt en månad, den 14 augusti, sätter jag mig på flyget till USA. Herregud... tiden kommer flyga förbi och sen är dagen här. Känslan som kommer krypande i kroppen får mig att vilja nypa mig i armen lite. Jag får ont i magen och pausar andningen för ett tag när jag låter tankarna flyga iväg.... 
 
Just nu verkar jag tro att det inte finns en enda affär där borta, för så fort jag är på stan kan jag inte låta bli att komma hem tomhänt... "tänk om det här inte finns där borta" "tänk om jag behöver det här där borta". Så blev det  i alla fall efter dagens besök i stan efter jobbet med Ebba. Tog ut min friskvård och slutade två, sen var vi på stan till stängning innan vi begav oss hem. 
 
Även fast jag nu varit i Kiruna i över fyra veckor har jag inte hunnit med att träffa mer folk än jag vanligt vis gör på en vecka när jag är här uppe. Det känns lite hemskt när jag tänker efter, men samtidigt så jobbar båda jag och många andra, så det få lediga dagarna man har räcker inte till så mycket. Jag fastnar lätt bakom datorn med en serie eller surfar runt... Men idag kan jag ändå somna med gott samvete, då jag spenderat hela eftermiddagen med Ebba och Filip, trotts att jag jobbat. Nu väntar dock eftermiddags pass och sen lång helg på tolv timmar innan den här veckan är över. 
 
 

Alltid jag och Ebba när jag är i Kiruna!

Kommentera

Publiceras ej