Sover min sista natt hos Mommo ikväll tillsammans med Ninni. Nu börjar det verkligen dra ihop sig för mig. Jag känner mig redo men ändå stressad och nervös på samma gång. Så spänd på hur det kommer att bli och hur jag kommer att uppleva allting där borta. Hur kommer första mötet med min farmor jag aldrig någonsin träffat att vara? Kommer jag gråta av lycka eller kommer det kännas konstigt?  Vem vet...

Här om dagen kom i alla fall mitt försäkringbevis på den extra reseförsäkringen som vi tecknat för mig, i ett halvår, hem med posten. Det var det sista viktiga jag behövde. 
På banken har jag redan skaffat två bankkort, ett visa och ett mastercard om något skulle strula eller sluta fungera. Samt har jag både mitt amerikanska- och svenska pass med mig, så nu borde jag fixa det här. 

Resväskorna är ännu inte packade, men  det mesta ska väll vara i sin ordning. Tvättat har jag gjort lite efter som i veckan, det återstår bara att tvätta upp det jag senast smutsat ner. 
Presenter är köpta och godiset jag lovat mina kusiner, inhandlade jag och mamma igår. Tio kakor 200g marabou choklad... och några påsar bilar. Mommo skickar även med lite Torrkött som Bengt rökt och torkat. 
Svenska bak-mått ska också ner i väskan så jag kan baka efter svenska recept när jag väl är på plats i Port Charlotte.  

Alla materiella saker är så gått som redo, men är jag det mentalt?... 


Mamma när hon var i USA vid 21 års åldern. Nu är det min tur nästa vecka, 19år gammal. 



Florida, USA, funderingar, tankar,

Kommentera

Publiceras ej