Hej igen! Det var ett tag sen, men som jag brukar säga, jag lever! I helg har jag varit ledig och det har jag verkligen nyttjat till max! I fredags tog jag mig ut med ett gäng härliga tjejer, trotts att kvällen vart lång hade jag inga problem att ta mig upp för att ge mig ut till Bobacken på lördagsmorgonen med Astrid. Där blev det bak i bagarstugan och trotts att min insatts inte var bäst fick jag några charmiga kakor med mig hem. Kameran, jag och Astrid gav oss iväg på endel turer runt om i den helt fantastiska naturen som är nu innan vintern kommer. Kvällen avslutades med en spännande berättarkväll om sjöfart och annat.
Efter en natt på den älskade gården åkte vi ut till Astrids stuga för att bränna ris och grenar. Där grillades det även god mat med härligt sällskap och jag frick även prova den otroligt stora gungan som fick fjärilarna i magen att fladdra. Inte nog med det, jag åkte på ett jordgetings stick (och jag har ALDRIG blivit stucken tidigare!) som gjorde riktigt ont! Men jag var inte den enda som åkte på ett stick. Lilla Alma 5år hade sån jäkla otur och åkte på SJU hela bett varav FYRA var på rumpan.... Det skriket som kom ur henne fick väggarna att skaka och skar rätt igenom hjärtat.., och där var det roliga slut..


Om vi bortser från oturen på slutet av helgen så har den annars varit riktigt bra! Imorgon väntar skolan igen och det känns faktiskt helt okej efter en sån här bra helg!



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej