Om tjugo minuter börjar Allsång på Skansen! ... och det ska jag se! (så får vara lite snabb) Det är det enda tv-pogram jag ser på här på island, förutom nyheterna (Fréttir, på Isländska) ibland. Här har många islänningar SVT- 1 och 2, samt det motsvarande i våra grannländer norge och dannmark, så jag kan se älskade Allsång på Skansen. (glad) 
 
Idag lämnade mamma och Saga Island och befinner sig nu hemma i Kiruna. Känns så sjukt när dem var här på (i?) Akureyri igår, men samtidigt så är det ju inte alls konstig. Jag började även jobba idag och nu väntar jobb alla dagar förutom en fram tills jag också lämnar Island. Nästa söndag tackar jag för min sommar på jobbet och efter en natt i Reykjavik beger jag mig hem till Sverige. Jag börjar faktiskt längta lite om jag ska vara ärlig, trotts att jag trivs välldigt bra här! Kommer jag tillbaka nästa sommar kanske? - Nä, jag tror faktiskt inte det... Inte det att jag inte vill, men efter att jag tagit studenten (VILKET JAG FAKTISKT GÖR NÄSTA SOMMAR, HELT SJUUUUKT) så står Jobb med bättre lön och USA på listan. Men kanske en kosrtare vistelse till Island då tvillingsystrarna blir hela 140år (gamla).. Vem vet. 
 
Aja. Ska börja avsluta så jag hinner upp till tv innan det börjar. Ni får njuta av bilder på min OTROLIGT goda middag ute i solen!
 
 


 Grillad lax och färska potatisar med sallad, mumms!
 
 
SPRINGER NU!........hejdå!
 

Kommentera

Publiceras ej