Hejsan! Jag andas fortfarande som tur är! Har varit ledig nu sen i tisdags och på måndag börjar jag jobba igen, men får åter ledigt till helgen innan mamma och Saga åker. Vi Har hittat på lite allt möjligt men mycket blir bara fika med släkten. Fika klockan tolv och åter igen klockan tre innan det är middag vid sju. Så efter ett antal fikastunder med 10-15 personer varje gång är huvudet rätt slut... Mamma duger heller inte för Saga nu, ania ska göra allt, "nej! inte mamma!" säger hon. Så jag gör det mesta när det gäller Saga, nattar, matar, spänner fast i bilen, klär på, borstar tänder, flätar håret, bär och håller handen. Och ja, såklart känns det jätte kul att hon vill vara med mig då vi så sällan träffas, men aa, det suger ju även endel energi ur en! :) 

Mer än halva tiden har gått här på island vad gäller min del och tiden har bara flugit iväg. Försöker känna efter vad jag vill göra när jag kommer tillbaka till sverige innan skolan börjar, men jag har ingen aning... Stanna i stockholm några dagar för lite shopping? Umeå några dagar och packa om innan jag åker upp till Kiruna? eller Kiruna direkt med proppfullt bagage med kläder jag ska stå ut med att använda ytterligare två veckor? Jag mår nästan illa av tanken.. såååååååå sjukt leds på mina kläder redan nu........... Aja, det återstår att se!
 
 
Här kommer endel bilder!
 
Idag besökte vi "julhuset" som jag kallar det. Ser ut så året om och vi åkte dit för att fylla på mommos samling av dem 13 islänska jultomtarna. Två nya tomtar blev det! 
 
Varje tomte har en egen speciealitet och uppgift att utföra inför julen. 
Saga har fått något fix humör och är sur och grinig rätt ofta... "nej nej nej"....
 
Hoppas alla har det bra där hemma! :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej