De här me att blogga från Island går inte direkt bra för mig. Två-tre veckor har gått sen senast men tiden har inte funnits och att sitta vid datorn har inte alls varit ett intresse, tyvärr. 
 
Idag har hela fem vekor gått här på Island och jag tycker bara tiden flugit iväg. Bara två veckor kvar här och de känns lite tråkigt faktiskt. Känner mig som hemma och har de så pass bra här att jag hade inte alls behövt åka hem. Ett år här hade varit toppen då hade Isländskan säkert strömat ut ur mig. Men tyvärr kallar skolan nu i augusti och jag måste ta mig tillbaka till Sverige. 
 
Jag har de bara bra här och jobbar nu sen snart tre vekor tillbaka så lite pengar får man efter denna sommaren. Tyvärr blir de ganska mycket mindre när jag växlat de till svenska kronor, men bättre än ingenting. Jobbar tillsammans med goaste Bjarney Maria(Mia), bäddar sängar och städar samt hjälper till i äggen om de så behövs. Slitsamt men vi har de rätt trevligt ändå.
 
Bor nu hos min mommos tvillingsyster magga sen två veckor tillbaka. Beger mig nog över till Gislina igen om någon dag nu när dem fått vila ut sig efter allt folk som övernattat hos dem de senaste veckorna. 
 
Jag mår som sagt bara bra, och har det toppen och trotts att mamma sa till mig att de inte var nödvändigt att packa med shortsen hit så har jag fått gå barbent ett antal gånger. I solen har vi haft upp till 40 grader, men om vinden hitat sig dit har de genast blivit mycket kallare, så jag har hållt mig i lä i hopp om att få lite färg! 
 
Nu väntar en promenad ut i kvälls solen. Hoppas ni alla där hemma har de lika bra som jag och njuter av sommar och ledighet, för de gör jag trotts att jag jobbar så är jag på semester! Vi ses! :)  
 
Världens finast Kastor (om han låter dig bli hans kompis, annars tror du han ska äta upp dig...)
Naturen är underbar i vandrign upp på Súlur, 
Älskar att bada på Island, varmt vatten! (Lilla Junia, Alla och Magga) 
Jag och Mia jobbar på tillsammans varje dag! 
 
 
Lite bilder från den senaste tiden. Får försöka göra en bild bomb snart fram över, om inte annat när jag kommer hem! Ha de toppen nu allihopa! 
 
 

1 kommentarer

Emmy

30 Jul 2012 23:58

Tack för brevet! Saknar dig!!!!<333333

Svar: Så lite så! Snart börjar skolan igen och då ses vi! Saknar dig/er till tusen!! <3 <3
Ania Marie Mitchell

Kommentera

Publiceras ej