Hej på er! Som flera säkert redan vet så for vi in på akuten igår kväll efter att min "plopp" öste ut blod tillskilnad med från vad den tidigare gjort då den blött. Rätt obehagligt var det och Cissi började direkt ringa sjukhuset, men eftersom vi inte kom fram då det var lång kö i telefonen så beslutade vi oss för att plåstra om ploppen ordentligt och sedan gå och lägga oss eftersom den slutade blöda så kraftigt.

Fler och fler började hör av sig att jag skulle ta mig till sjukhuset redan på kvällen eftersom den blött så mycket. Paniken steg innom mig och jag vart alldeles skakig.
Vi for in till akuten och dom ställde ett antal frågor och sedan fick vi sätta oss och vänta... i två timmar (medans mitt plåster började fyllas med blod) innan dom kom och pratade med mig vid halv två. Dom sa att det kunde dröja upp till fyra timmar till innan en kirurg kunde komma och titta på mig.
Jag fick ett rum och kröp ner under en filt på en hård brits. Cissi for hem för att sova då hon var tvungen att fara till skolan tidigt, och jag försökte vila en liten stund.
Fick vänta nästan två timmar till innan kirurgen äntligen kom och eftersom min plopp då slutat blöda så plåstrades den bara om och så skulle han skicka en remiss till kirurgmottagningen och bad mig ringa dit dan där på för att få mitt ärende framflyttat.
Hela situationen var konstig och att det blödde så mycket. Men nu är det lugnt och jag mår bra. Hoppas bara jag får en operations tid snart. Men det typiska är ju att det är lov nu och att jag åker upp till Kiruna på söndag. Rädd för att ploppen kommer växa ännu mer under den tiden eller börja blöda så kraftigt igen. Vi får bara hoppas på det bästa nu!
Jag har varit hur trött som helts hela dagen och for inte till skolan för än efter lunch då jag inte kom hem med taxin för än efter 4 i natt. Somnade vid 5 igår. Ska nu ta en tidig kväll och lägga mig i sängen och se ett avsnitt av äckta människor. Hoppas allt är bra med er!
Så här såg den ut efter ca 3 månader innan dom började behandla den med lapis (något frätande medel dom satte på varannan dag för att den skulle dra ihop sig)
Sen efter att jag börjat behandla den började mina plåster se ut såhär och jag hade jätte ont. Då lät dom bli att sätta lapis i en vecka.
Efter en vecka med bara plåster och inge lapis hade den växt när jag besökte läkaren och dom beslöt att jag skulle få träffa en kirurg, men att det dock var lång väntetid. (i måndags 27/2)
En dag senare såg den ut såhär (igår, 28/2) och lite senare...
... såg det ut såhär. (slutade sen att blöda, vi la på nytt plåster och åkte iaf in till akuten)
Efter ett tag i vänterummet på sjukhuset såg det ut såhär...
... sen efter ytterligare en lite stund var det fullt i blod.
Kan inte påstå att det är najs på något sätt.

Kommentera

Publiceras ej